0 % AcademIAA

Miriam Mircea: o perspectivă onestă și fără filtru

Miriam Mircea: o perspectivă onestă și fără filtru

Miriam Mircea, fondatoare Fort Knox PR și mentoră în program, ne-a pregătit un articol sincer și detaliat despre experiența ei în MentorIAA :)

Mentoratul ca profesor și student deopotrivă: o perspectivă onestă și fără filtru

Mereu am simțit nevoia să scriu despre ceea ce am învățat și m-a ajutat sa evoluez, așadar acest articol s-a născut din dorinta mea de a inspira pe alții și de a colabora cu persoane de la care pot sa învăț și care ma pot educa.

Am devenit antreprenoare din 2013, dintr-o dorința arzătoare de a arată ce pot realiza pe căi neconvenționale, de a fi fidelă conceptelor mele de muncă și productivitate și mai ales, pentru a putea deveni într-un fel o voce a celor care nu puteau fi auziți pe fundalul unui prea mare zgomot financiar.

Să explic pe scurt: agenția noastră de PR de nișă- Fort Knox PR- a creat practic nișa în care operăm în România, un spațiu îngust dar, sperăm noi, semnificativ, în ceea ce privește conținutul creat și oferit publicului-țintă și colaboratorilor noștri. Partenera mea de afaceri, Ioana Raluca Popescu și cu mine am pornit la drum cu un concept ce leagă publicul românesc de toate vârstele cu artiștii, actorii și scriitorii din sfera filmelor, serialelor și benzilor desenate, comics in engleză. Ideea se menține și prosperă încet-încet, deși ne-am fi dorit să primim mai mult ajutor pe plan național, însă ne așteptam la multe uși închise și refuzuri. Fiind adeptele zicalei neaoșe “Încercarea moarte n-are”, am bătut la acele porți închise până s-au deschis niște gemulețe, ceea ce ne-a ajutat practic să învățam și să testăm totul pe pielea noastră, vorba aceea, fără profesor.

Fast forward adică pe românește, derulând spre 2019 și spre 2020 și spre multe învățăminte, eu am aflat despre programul de mentorat creat de IAA România.  Conceptul IAA s-a născut datorită unui grup de entuziaști, care au dorit să “unifice vocea industriei de marketing și comunicare din România” pentru creerea cadrului legislativ și de autoreglementare a industriei de marketing și publicitate la noi în țară.

Programul care mi-a atras atenția foarte mult a fost MentorIAA, o punte între studenții de la Facultățile de Marketing, Relații Publice, Comunicare, Management și mentorii recrutați de AcademIAA. Cred că se cuvine să precizez și că lucrez ca profesoară de limbi străine in Germania, ajutând persoane de toate vârstele să se dezvolte mental și ulterior, profesional. Deci, am “experiență” în acest domeniu al mentoratului din 2013 și am considerat că aș putea susține și ghida măcar o persoană la început de drum.

In plus, adaug ca mențiune onorabila cele doua cursuri făcute online de “Life Coach”, în acest an, în care am învățat foarte multe despre anumite aspecte vitale ale empatiei.

 

Programul de mentorat oferă celor interesați șase sesiuni online sau “pe viu” și tematica abordată ține de nevoile și dorințele studenților înscriși în program. Eu am lucrat cu studente de vârste și cu personalități complet diferite și sunt extrem de încântată de colaborarea noastră. Fiind mereu obișnuită să predau începătorilor de toate vârstele și clasele sociale, am dezvoltat abilitatea de a simți unde se situează cineva din punct de vedere intelectual și emoțional, astfel încât să îmi pot adapta cu succes stilul de predat.

Am pornit la drum cu fiecare încercând sa le cunosc câte puțin încă de la prima ședința, lăsându-le pe ele să vorbească mai mult și îndemnându-le să ma întrebe tot ce doreau, pentru că de aceea mă aflam la capătul celălalt al telefonului.

M-am bucurat sa constat curiozitatea de a afla mai multe despre mine, despre Fort Knox PR și povestea noastră de la ale ei frumoase începuturi. Întrebările lor au fost foarte bine punctate și au arătat cam cum gândesc în funcție de caracterul fiecăreia.

Iată câteva cuvinte ale câtorva studente cu care am lucrat foarte bine anul trecut și în acest an, cuvinte pe care le redau integral. Ele au detaliat gândurile lor despre experiența mentoratului, și cred ca pot afirma cu tărie ca vorbele lor sunt prețioase pentru mine ca profesor.

 

Diana Sebastian

Educația din școli este foarte teoretică, lipsind partea practică. De multe ori aceasta teorie nu ține pasul cu tendințele actuale. De aceea, ideea de a participa la un program de mentorat mi s-a părut grozavă. Foarte mulți proaspeți absolvenți aleg să plece din România din cauza condițiilor economice. După terminarea studiilor, mă aștept ca piața de muncă romanească să ofere posibilități limitate, astfel încât, îmi doresc să intru pe piața de muncă internațională.

Ședințele de mentorat m-au ajutat enorm să gândesc mai realist și mai pragmatic. Sunt încrezatoare să mă avânt spre obiectivele mele profesionale, stiind că mentorul meu mi-a oferit susținerea și încrederea sa. Mă simt mai optimistă după finalizarea ședințelor cu Miriam, deoarece perseverența ei de a răzbate în ciuda obstacolelor numeroase m-a inspirat. Succesul înseamnă multă muncă și posibile eșecuri din care înveți, dar nu trebuie să te dai bătut dacă vrei să ajungi la destinație.

 

Violeta Dan

În orice domeniu ai studia, la fel de importante precum cunoștințele în sine sunt insight-urile din industrie. Ele sunt un imbold în carieră și aveam nevoie de unul ca să pot să încep cu dreptul și să mă dezvolt rapid. Tocmai de aceea ideea unui mentorat s-a potrivit ca o mănușă și am îmbrățișat această experiență cu interes și multe întrebări. 

Cred că studiile sunt importante, dar nu sunt definitorii pentru o carieră de succes. Vreau să exerimentez cât mai mult, să nu mă nișez de la început, să fiu pe tărâmul explorării pentru câțiva ani. Cred că în felul acesta voi vedea ce îmi place cu adevărat și voi afla la ce mă pricep cel mai bine. 

Dacă înainte de mentorat aveam ținte mari, acum ele sunt și mai ridicate. Miriam este exemplul elocvent că pasiunea, perseverența și multă muncă te pot duce acolo unde ai visat. Admir oamenii care au ceva de spus și acționează în acest sens și mi-ar plăcea să inspir și eu la rândul meu. La finalul celor câtorva luni de mentorat am reușit să pun cap la cap mai multe cunoștințe, experiențe și planuri și mi-am făcut o idee mai clară despre ce vreau în viitor: valoare adăugată la fiecare proiect și să lupt pentru cele în care cred.

 

Alexandra Chițu

Am aflat de acest program în cadrul unui curs de la facultate și cred că principalul factor care m-a determinat să particip la acesta a fost faptul ca eram în primul an, iar nivelul meu de informații privind domeniul nu era vast. Aveam nevoie de o persoană cu o experiență profesională și persoanală cât mai bogată. Aveam nevoie de un mentor.

Pentru mine, ședințele de mentorat au fost ca o terapie. Am avut norocul să o am ca mentoră pe Miriam, care a reușit să-mi livreze informațiile în cel mai potrivit mod, adaptat exact personalității mele.

Un subiect care mi-a plăcut foarte mult a fost personal branding. Am învățat cum să pun problema din perspectiva unui PR-ist, lucru foarte important pentru viitor. M-am dezvoltat, am învățat și am râs foarte mult cu Miriam pe parcursul ședințelor. Recomand cu căldură acest program pentru că este o oportunitate mare pentru actualii studenți și viitori angajați.

-

Mentoratul este pentru mine strâns legat de educație și de meseria mea de profesor.

As dori așadar să ating puțin domeniul educației, în speță experiența proprie de peste 7 ani în domeniul public și privat, cât și câteva aspecte ale răsturnării de situație prin schimbarea experienței pe “viu” în clasa cu cea din mediul online.

Următoarele idei și păreri sunt scrise in colaborare cu jurnalista și autoarea Cristina Corpaci (www.destiut.com cât și pe Facebook), cu care am avut plăcerea sa lucrez in cadrul programului de mentorat de anul acesta.După spusele Cristinei in articolul “Urâm școala, dar cu educația ce avem, dom’le?”, apărut pe site-ul www.destiut.com, “(...) politicul deține controlul asupra sistemului educațional din România”.

Aș putea să îi susțin puțin vorbele printr-o comparație mai lejera cu ceea ce am văzut aici, în Germania. Sistemul educațional este destul de strict, eu am lucrat consistent cu elevi de liceu pentru engleză și franceză, și am observat cât de complicate sunt și cărțile cu care se lucrează și cât de ridicate sunt așteptările părinților și profesorilor. 

Educația in Germania este văzută ca ceva deosebit, post război. Având în vedere experiența germana cu diverse forme de dictatura, sistemul educațional se simte responsabil pentru ancorarea anumitor valori - democrație, toleranta, solidaritate - în sufletele și mințile elevilor și studenților.

Din punct de vedere istoric, programul educational fusese bazat pe deciziile guvernului și pe cele ale aliaților, in speța ale SUA, combinație care ne-a livrat situația actuala. Teoria suna excelent. Însă realitatea diferă așa cum putem vedea în calitatea sistemului educațional actual.