0 % AcademIAA

Articole - A doua sesiune a „Porților deschise AcademIAA” la BRAT

A doua sesiune a „Porților deschise AcademIAA” la BRAT

Sesiunea „Ziua Porților Deschise” de la Biroul Român de Audit al Tirajelor din decembrie a entuziasmat atât de mult profesorii din programul AcademIAA încât am revenit la BRAT și vinerea trecută.

Arina Ureche, director general al BRAT, a ținut un seminar de peste 3 ore în care a explicat cu răbdare și căldură despre alt studiu complex realizat anual de BRAT: SNA Focus. Publicul a fost entuziasmat, curios și foarte interactiv, iar echipa de la BRAT s-a arătat dornică să ajute mai departe, susținând prezentări și studenților (lucru care deja se întâmplă în cursul de Planificare Media de la Facultatea de Marketing, ASE).

Ziua Portilor Deschise BRT 2

În cadrul întâlnirii, Arina a detaliat atent procesul de cercetare SNA Focus: urmarea unor reguli foarte specifice în ceea ce privește intervievarea, pentru a păstra principiul aleatorului și al reprezentativității: „îți proiectezi un eșantion reprezentativ și dacă operatorul nu respectă regulile de intervievare foarte bine definite, rezultatul nu mai este reprezentativ”. Ea a continuat să explice nevoia unor operatori cu experiență, responsabili și super-calificați, mai ales în cazul SNA, tocmai din cauza acestor reguli de realizare a interviurilor.

SNA FOCUS include 175 de orașe, adică pe toate care au peste 30.000 de locuitori cât și un eșantion de orașe cu sub 30.000 de locuitori, corespunzător celor 8 regiuni geografice. Studiul cuprinde și mediul rural, unde sunt cuprinse 2400 de interviuri.

SNA FOCUS BRAT

Această cercetare elaborată are două componente: cea destinată preferințelor media ale populației (chestionar realizat de către operator) cât și cea care vizează atitudinile, valorile, preferințele de consum (chestionar autoaplicat cu incentives). Prima este necesară în primul rând publicațiilor, pentru a-și cunoaște publicul în vederea vânzării de spațiu publicitar, pe când cea de-a doua e de mare folos pentru agențiile de media și în departamentele de strategie din agențiile de publicitate. Mai multe informații despre metodologie găsiți aici.

Profesorii au fost bucuroși să primească un formular FOCUS, pe care să îl poată prezenta și studenților, astfel încât aceștia să înțeleagă necesitatea, importanța cercetării în marketing și publicitate (și nu doar a creației).

Formular SNA FOCUS

Mai departe, Arina a continuat povestind efortul și minuțiozitatea realizării acestui formular, pe care echipa de lucru l-a discutat categorie cu categorie, întrebare cu întrebare, uneori cuvânt cu cuvânt, timp de câteva luni bune, tocmai pentru a se asigura de viitoarea lui reprezentativitate. Nivelul de granularitate al fiecărei categorii din SNA FOCUS este determinat de mărimea pieței publicitare aferente.

„Ziua Porților Deschise” de pe 19 ianuarie s-a încheiat cu o simulare direct în tool-ul SNA și o sesiune dinamică de întrebări și răspunsuri, dar și cu multă voie bună.

BRAT overview

Următoarea întâlnire “Porți Deschise” se va ține la ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor), pentru a oferi cadrelor didactice o viziune complete asupra studiilor de măsurare a audienței, de această dată a audienței TV.

Până acum, s-au derulat opt sesiuni “Porți Deschise”, unde gazdele au fost: Procter & Gamble, McCann, ProTV, Publicis, Telekom, Kubis Interactive și BRAT (2).

Programul “Porți Deschise” face parte din proiectul AcademIAA, al cărui scop este creșterea nivelului de angajabilitate al absolvenților de învățământ superior din domeniul MarCom. Programul pentru formatori “Porți Deschise” reunește profesori de la Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice, respectiv Facultatea de Management din SNSPA București.

Biroul Român de Audit Transmedia – BRAT este o organizație non-profit a industriei de media și publicitate ce are membri: edituri de presă scrisă și online, agenții, regii și clienți de publicitate, difuzori de presă. Obiectivul BRAȚ este sprijinirea industriei de media și publicitate prin stabilirea unor metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media.